Sunday, July 3, 2011

Cerita Tentang Makan




Malam Sabtu lalu, aku ikut teman-teman serumah pergi makan steamboat. mula-mula malas nak ikut, tapi sebab teringin jgk nak makan steamboat (lagipun dah lama tak merasa steamboat), aku pun bersiaplah. tak pulak aku tanya nak makan kat area mana. tapi dalam kepala dah terbayang tempat yang aku selalu lepak dulu dengan member2 lama, dekat flamingo steamboat buffet, sunway...sebelah sunway piramid tu. tapi rupa-rupanya andaian aku meleset. Mereka pergi ke Bukit Ampang, katanya pemandangan kl dari sana sangat cantik dan dapat lihat satu bandaraya kl ni. aku pun oklah, sebab tak pernah sampai. Bila sampai, tak adalah secantik yang aku bayangkan pun..huhu...tapi xtaulah pada pandangan mereka tempat tu cukup indah (mungkin).

Inilah pemandangan dari Bukit Ampang tu

Steamboat kat situ pun xdelah sedap mana. selamat aku beli sikit jer dan share dengan kawan aku. Itupun kami makan tak habis, air segelas pun minum tak sampai setengah gelas. Mungkin kalau ada yang baca blog aku ni, anggap aku ni seorang yg cerewet pasal makan, sebenarnya tidak pun. Aku tak kisah makan kt mana-mana. cuma keadaan kt situ yang membuatkan aku rimas ditambah pula dengan makanan tak sedap. lagi sedaplah aku kritik...hihi. kawasan situ, kebanyakan dipenuhi oleh budak-budak motor a.k.a mat rempit, yg jadikan port melepak mereka. sangat tak sesuai dengan jiwa raga aku untuk lepak lama2 kat situ...dan habis cair make-up aku..huhuu
Inilah deretan kedai makan yg ada di Bukit Ampang tu. Tapi kalau ada sesiapa yg masih belum pernah sampai di sini, bolehlah pergi dan lihat sendiri keadaan di sana. tapi bagi aku, mungkin itulah kali pertama dan terakhir aku ke situ...tak mau lagi lah ke sana lagi....(^_*)~~~

No comments:

Post a Comment